Made in Diemen
Met het Made in Diemen initiatief willen we middels een magazine en online campagne het eigen lokale netwerk van de ondernemers versterken en vergroten. Zodat de Diemense ondernemers weerbaarder worden en beter in staat zijn de economische naweeën van de coronacrisis op te vangen.
Het Made in Diemen initiatief bestaat uit een offline en online gedeelte. Op alle ca. 3.900 unieke bedrijfsadressen zal een exemplaar van het Made in Diemen magazine worden bezorgd. Het magazine is een eerste manier om ondernemers aan elkaar voor te stellen en het doel van Made in Diemen onder de aandacht te brengen. Het moet zorgen voor een sneeuwbaleffect binnen de lokale economie. Het magazine bevat verhalen en voorbeelden van de bijzondere connecties die reeds bestaan onder de lokale ondernemers. Er komen tips en adviezen voor kleine ondernemers en ZZP’er over hoe zij zich kunnen profileren bij de grotere bedrijven binnen Diemen. Die grotere bedrijven krijgen op hun beurt een goed beeld van - en inzicht in het belang van het MKB voor hen. Er wordt beschreven wat ZZP’ers voor elkaar kunnen betekenen en er wordt geschreven over de rol van de (gemeentelijke) overheid, city marketing en de ondernemersvereniging Ondernemend Diemen. Aanvullend op het magazine wordt een social media campagne gestart waarin wordt aangezet tot actie en om het Made in Diemen initiatief actueel houden. Het Made in Diemen magazine is geen vervanging van de citymarketinginitiatief Daarom Diemen, maar een aanvulling hierop.
De kosten voor dit project komen uit op € 30.000. De helft hiervan kan worden bekostigd uit het reguliere budget voor Economische Activiteiten en uit het Daarom Diemen budget. Voorgesteld wordt om de overige € 15.000 ten laste van het rekeningsaldo 2021 te brengen.