Extra capaciteit beleidstechnische werkzaamheden handhaving en vergunningen

Door het vervallen van de functie van coördinator en het ontstaan van de nieuwe teamleidersfunctie is er een wijziging ontstaan in het takenpakket van de teamleiders. Bepaald is dat de teamleiders geen inhoudelijke taken meer verrichten. Gevolg hiervan is dat de inhoudelijke taken van de voormalige coördinatoren zoveel als mogelijk belegd worden in de desbetreffende teams. Voor wat betreft het team Handhaving en Openbare Orde & Veiligheid (per 1 april 2021 het team Handhaving en het team OOV en Vergunningen) betekent dit het wegzetten van de inhoudelijke taken die voorheen door de twee desbetreffende coördinatoren werden verricht.

Getracht is deze taken zoveel als mogelijk weg te zetten in de teams. Gebleken is echter dat een behoorlijk aantal beleidstechnische en juridische taken niet weggezet kunnen worden binnen het team Handhaving en/of het team OOV en Vergunningen. Dit omdat deels de kennis en kunde ontbreekt, deels de capaciteit onvoldoende is en nu al keuzes gemaakt moeten worden. Het betreft in ieder geval de gehele beleidscyclus Vergunningen, Toezicht en Handhaving (BIG 8), diverse beleidsstukken, het opstellen van procesbeschrijvingen en enkele uitvoerende werkzaamheden en juridisch inhoudelijk werk op senior niveau. In de Kadernota 2022 is dit aspect reeds opgevoerd, maar voor dit jaar (2021) speelt dit capaciteitsprobleem ook al. Voor de noodzakelijk in 2021 te verrichten (beleids)taken wordt budget gevraagd om hiervoor capaciteit in te huren. De kosten die deze extra capaciteit met zich meebrengen bedragen incidenteel € 50.000 en worden ten laste van het rekeningsaldo 2021 gebracht.

Stel uw document zelf samen

SELECTIE

0 - geselecteerd

Direct downloaden


Volledige pdf